Publications in Science Education
Ann-Marie Pendrill
-
Assessment in mathemathics teacher education,
(to be published in "Voices on learning and instruction in mathematics", ed. J. Häggström et al. GU, 2009)
- Pendrill, A-M,
Acceleration in school, in everyday life and in amusement parks
Invited chapter, accepted for publication in Science Education in the
21st Century ( Nova Science Publishers, NY, Ed. Ingrid V. Eriksson)
- Pendrill, A-M (2008)
How do we know that the Earth spins around its axis?
Physics Education,
43 158-164 (Local copy)
- Pendrill, A-M, (2008)
Acceleration in 1, 2, and 3 dimensions in launched
roller coasters, Physics Education 43, 483-491,
(local copy)
- A-M Mårtensson-Pendrill (2006)
The Manhattan Project - a part of physics history, Physics
Education 41 493-501
- Physics
Education (2005) 40,
Temanummer om "All the Fun of the Fair", several contributions
(incl. cover photo):
- Around the world with physics - Sweden, Physics Education, Jan
2005, p 78.
- Bagge S och Pendrill A-M (2002)
Classical Physics Experiments in the
Amusement Park Physics Education 37 507-511
- Ann-Marie Mårtensson-Pendrill
and Michael Axelsson (2001) Science at the
Amusement Park,
CAL-Laborate, Volume 5,
http://science.uniserve.edu.au/pubs/callab/vol5/pendrill.html
In Swedish
- Pendrill, A-M (2008)
Fysik, matematik och teknik på
Liseberg, Konferensbidrag, NU2008: Lärande i en ny tid - samtal om undervisning
i högre utbildning, Kalmar 2008
- Pendrill, A-M (2007) Dator + matematik = sant
Datorn i
Utbildningen, nr 4, s 22
- Pendrill, A-M,
Kraft och acceleration - i matematik, fysik, skola och liv,
VRs konferens om Utbildningsvetenskap, 2007
- Ott A och Pendrill A-M,
Fri bildning i den förnyade lärarutbildningens allmänna
utbildningsområden: Kontinuitet och förnyelse, UFL-rapport
2004:02,
Göteborgs universitet: Utbildnings- och forskningsnämnden för
lärarutbildning.
- Pendrill A-M and Modig C,
Acceleration för hela kroppen i 1, 2 och 3 dimensioner, LMNT-nytt, vt07
- Pendrill A-M, Bagge S och Andersson R (2004)
Flerdimensionella
upplevelser av fysik i en dimension, LMNT-nytt,
- Pendrill A-M
Med Liseberg som lärarobservatorium,
Bidrag, Utvecklingskonferensen för högre utbildning, Gävle, nov 2003,
Proceedings 2003, s 100-102
- Bagge S och Pendrill, A-M (2003),
Extramuralt Lärande på
Liseberg, Bidrag, "Det 7. nordiske
forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen", Kristiansand,
15-18 juni 2002
- Roger Andersson, Sara Bagge,
Jörgen Dimenäs,
Ann-Marie Pendrill, Eva Sjöholm (2003)
Extramuralt lärande - med Liseberg som
lärarobservatorium,
Bidrag till NoT-seminarieserie 2001-2002 för lärarutbildare in om NO
- Anna-Stina Ahlrik, Roger Andersson, Jörgen Dimenäs,
Ann-Marie Pendrill, Stellan Sunhede (2003)
Extramuralt lärande: Beskrivning av lärares tankar inför
ett besök vid ett Science Center,
Bidrag till NoT-seminarieserie 2001-2002 för lärarutbildare in om NO
-
Vilken bild av naturvetenskap vill vi ge i skolan?
NoT-bladet nr 40, oktober 2003 (sista sidan)
Refereed conference proceedings and other reports
- Pendrill, A-M, (2008) Physics truly is international, Physics
Education, 43 2-5
- Pendrill, A-M and Ingerman, A (2007),
Enhancing formal learning in informal learning settings
Considerations for teachers and guides, Proceedings, NNORSC-4,
Flensburg, June 2007
- Pendrill, A-M. (2006)
Matematik i berg- och dalbaneloopar, Matematikbiennalen 2006
- Lindberg, L. and Pendrill, A.-M.,
(2006), Prov, bedömning och examination inom lärarutbildning i
matematik, Matematikbiennalen, Malmö, Jan 2006,
http://www.mah.se/matematikbiennalen
- T. Adawi, A. Ingerman, and A-M. Pendrill
How mathematical is conceptual understanding?, Contribution to
4th International Conference on Physics Teaching in Engineering
Education (PTEE) Brno 2005
- Lindberg, L. and Pendrill, A.-M., (2005a),
Mathematics and Physics in an Amusement Park,
MAV Annual Conference, Melbourne,
http://www.mav.vic.edu.au/pd/confs/2005/
- Lindberg, L. and Pendrill, A.-M., (2005b),
Prov, bedömning och examination inom lärarutbildning i
matematik, Utvecklingskonferensen för högre utbildning, Karlstad, Nov 2005,
http://rhu.se/utvecklingskonferensen/
- Pendrill, A.-M., University and Engineering Physics Students'
Understanding of Force
and Acceleration - Can Amusement Park Physics Help?
8 Nordiska didaktikkonferensen, Aalborg, Maj 2005
http://physics.gu.se/~f3aamp/cselt/aalborg_dec05.html
- Adawi, T., Ingerman, Å. and Pendrill, A.-M. (2005), How
Mathematical is Conceptual Understanding?,
Contribution to Physics Teaching in Engineering Education (PTEE) 2005, Brno.
- Nilsson, P., Pendrill, A.-M. and Pettersson, H. (2004),
Learning
Physics with the Body, IOSTE IX.
- Pendrill, A.-M.,
The Amusement Park as a Teacher Observatory, contribution to
proceeding of first conference of NNORSC - Nordic Network of Researchers in Science
Communication.
- Ann-Marie Pendrill, Anna-Stina Ahlrik, Roger Andersson, Sara Bagge,
Lars Broman, Per Broman,
Jörgen Dimenäs, Maria Ferlin, Eva Lind-Johansson, Bo
Magnusson,
Aadu Ott, Eva
Sjöholm och Olga Stankiewicz (2003).
Extramural Learning and
the Role of the Teacher, Bidrag, "Det 7. nordiske
forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen", Kristiansand,
15-18 juni 2002
- Ann-Marie Pendrill, Sara Bagge and Roger Andersson (2002)
Physics in the Amusement Park,
contribution to the
proceedings of
GIREP, Lund 2002
- Ann-Marie Mårtensson-Pendrill (2002)
Field Trips as Curricular Activities
The Amusement Park as a "Teacher Observatory", contribution at the
ECSITE conference, London 2002
- Ann-Marie Mårtensson-Pendrill (1998)
Mathematics in teacher
education -
what do students need for science studies?, contribution to LUMA
proceedings (Conference for Swedish Mathematics Teacher Educators)
See also a list over popular science and debate papers related to education
http://physics.gu.se/~f3aamp/edu/
On-line versionen
innehåller länkar till de flesta artiklarna
inst