Finalen i Fysiktävlingen 2003

För 28:e året i rad arrangerade Svenska Fysikersamfundet i våras Fysiktävlingen för gymnasieelever. Finalen gick av stapeln i Göteborg den 16:e och 17:e maj och bestod av en experimentell och en teoretisk del. 12 finalister från hela landet deltog.
Från vänster: Lars Gislen (jury), Erik Bernhardsson, Danderyds gymnasium i Danderyd (1:a-pristagare), Si Chen, Burgårdens utbildningscentrum i Göteborg, Hans-Uno Bengtsson (jury), Carl Nettelblad, Danderyds gymnasium i Danderyd, Niklas Wahlström, Lindeskolan i Lindesberg (3:e-pristagare), Max Kesselberg (jury), David Johansson, Strömstad gymnasium i Strömstad, Joel Hermansson, Berzeliusskolan i Linköping, Jonas Alm, Östrabogymnasiet i Uddevalla (5:e-pristagare), Eskil Rydhe, Erik Dahlbergsgymnasiet i Jönköping (4:e-pristagare), Jesper Jacobsson, Västermalm i Sundsvall, Benny Avelin, Östra gymnasiet i Umeå, Magnus Linderoth, Sundsgymnasiet i Vellinge (2:a-pristagare), Åsa Holm, Danderyds gymnasium i Danderyd (6:e-pristagare), Sara Bagge (jury) och Alf Ölme (jury). På bilden saknas Bo Lindgren (jury) och Ann-Marie Pendrill (jury).